Datum: 29.02.2016
Vložil: karel
Titulek: svedci jehovovi
ti svedci jehovovi jsou docela prijemni lide ale se zakazem darovani krve nesouhlasim mozna ze jsou nejake krevni nhrazky ale není to rozsirene a život dítěte ma vetsi cenu nez nejaka dogmata k.
Odpovědět
Datum: 13.02.2016
Vložil: karel
Titulek: vzdelavani
to clovek nesmí brat uplne vazne, jaky je rozdil ucitele - vysokoskolaka- dejepisu obcanske vychovy - co rikali - za fasistu komunistu a dnes
Odpovědět
Datum: 12.02.2012
Vložil: Mgr. Karel Blažek, Základní škola a mateřská škola bratří Fričů Ondřejov
Titulek: Na začátku je třeba definovat otevřeně cíle reformy
Souhlasím s tím, že tak jak se v současné době financují regionální školy je do budoucna neudržitelné.
Na druhou stranu je způsob (a rychlost), jak to chce MŠMT změnit, pro obce a školy nepřijatelný.
Mělo by se reformě věnovat více času. Na začátku musí být nějaká vize rozvoje školství, která vyjde z pečlivé analýzy (nejen finanční). Je nejvyšší čas zmapovat pečlivě místní podmínky, popsat lidské zdroje, potřeby obcí, škol i veřejnosti. Definovat, co se má reformou vlastně dokázat.
Odpovědět
Datum: 12.02.2012
Vložil: Jan Jiterský
Titulek: Re: Na začátku je třeba definovat otevřeně cíle reformy
Naprosto s Vámi souhlasím. Ona analýza (nikoliv jen finanční) a otevřená odborná diskuse před zpracováním tak závažného tématu zcela chyběla. Stejně tak máte pravdu, že vize, která by dávala pevný bod, kterého bychom se při zpracovávání vlastních školních koncepčních záměrů mohli držet, je v nedohlednu. Je to zcela zřetelný "odezdikezdizmus" a česká školo, ukaž, co umíš :-(.
Odpovědět
Datum: 10.02.2012
Vložil: Jan Jiterský
Titulek: Perspektiva, jistota, transparentnost?
Z textu "projednávané" Koncepce a dalších vyjádření MŠMT je zřejmé, že proklamovaná perspektiva a jistota do budoucnosti pro ředitele a zřizovatele reg. škol jsou jen prázdné pojmy. V předchozím "veřejném" projednávání a i při současných spanilých jízdách po ČR jsou (cituji) "dolaďovány pouze detaily koncepce". Tyto detaily spočívají v nastavení parametrů, které jsou pro dopady reformy klíčové (tzv. optimum = počet dětí v optimálně naplněné třídě a koeficient, který bude určovat, při kolika žácích nedostane škola už žádné prostředky). Je velmi důležité říci, že právě tyto dva parametry, které jsou tak "náročně veřejně" projednávány, budou po spuštění reformy výhradně v "rukou" MŠMT!!! Tím pádem je zcela jedno, jaké parametry jsou v současnosti předkládány a hlavně který typ škol "bude reformou výrazně podpořen". Dnes hovoříme o podpoře málotřídek a "efektivních škol", za rok (jednoduchou změnou optima a koeficientu) to může být zcela jinak = to je ta jistota a perspektiva?!! Posledním hřebíčkem do "transparentnosti a spravedlivosti systému" je tzv. mimořádná podpora vybraných škol (ano, selžou-li vaše výpočty, dostanete-li se do neufinancovatelnosti, pokuste se získat "dočasnou mimořádnou podporu"). Poznámka: možná se očekávají igelitky a obálky :-(
Odpovědět